شما همواره در سازمان خود با حجم وسیعی از اطلاعات رو به رو هستید که در هر روز و هر ساعت تعداد جدیدی به آن اضافه می شود. با هر تماس تلفنی شما با مشتریان خود به یک فرصت فروش و یا یک سرنخ جدید دست می یابید. اما چطور این دامنه ی وسیع از اطلاعات را ذخیره و همچنین مدیریت می کنید؟ آیا همچنان از روش های سنتی مثل یادداشت در دفاتر برای ثبت داده ها استفاد میکنید و یا پیگیری قرار ها و جلسات خود با مشتریان را به ذهن می سپارید؟ اگر این اطلاعات فراموش شود چه؟ و یا اگر یکی از پرسنل، سازمان را ترک کند اطلاعات در دست او چه می شود؟
پاسخ این سوالات را در سیستم CRM آفتاب(نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آفتاب) می توان پیدا کرد. با این روش، علاوه بر حفظ و نگهداری داده های مشتریان خود، می توانید آن ها را به اطلاعات ارزشمند و مفید تبدیل کنید که در پیشبرد کسب و کار شما موثر باشد.
به طور کلی، نرم افزار CRM آفتاب به شما کمک می کنند تا بتوانید تمام ارتباطات کسب و کار خود با مشتریان را مدیریت نمایید که این امر در نهایت باعث رشد و پیشرفت سازمان می شود. با استفاده از نرم افزار CRM آفتاب (سی آر ام) در گام اول محیطی فراهم می شود تا در آن شما و همکارانتان بتوانید اطلاعات مشتریان و فرصت های احتمالی فروش را ذخیره و با یکدیگر به اشتراک بگذارید. با این ویژگی نرم افزار CRM آفتاب شما می توانید به تمام فعالیت های انجام شده در خصوص یک مشتری، شامل تماس ها و ایمیل های دریافت شده و هر جزئیات دیگر به راحتی دسترسی داشته باشید.
پاسخ کوتاه و مختصر به این سوال این است: بله، امروزه هر سازمان در تلاش برای رشد و ارتقا خود می باشد و نرم افزار CRM آفتاب نیز دقیقا در این مسیر به سازمان ها کمک می کند.
اما اگر بخواهیم پاسخی بلندتر و کامل تر به این سوال بدهیم اینگونه است که: اگر شما در پی ارتقا کسب و کار خود هستید باید ابزاری را استفاده کنید که همراه شما رشد کند. شما می توانید به صورت دستی تمام اطلاعات مشتریان خود را دنبال کنید اما با افزایش تعداد افراد تیم فروش شما و همینطور مشتریان، این روش دستی و سنتی مشکل ساز شده و زمان ارزشمند کارکنان را به هدر می دهد. پس برای حل این مشکل می توانید از یک نرم افزار CRM فارسی استفاده نمایید.
توانایی پیشرفت شما بستگی به این دارد که تمام تیم شما این توانایی را داشته باشند که در زمان درست و با اطلاعات کافی و مرتبط با مشتری تماس بگیرند. و انجام موثر این امر بدون یک ابزار مناسب امکان پذیر نمی باشد. پس لازم است برای انتخاب و خرید CRM آفتاب(سی آر ام آفتاب) مناسب اقدام نمایید.
انتخاب نرم افزار CRM مناسب از میان نرم افزارهای فراوانی که وجود دارد بستگی به نیاز شما و نوع کسب و کارتان دارد. بنابراین باید بدانید CRM چیست و چگونه یک ابزار می تواند به شما کمک کند که این مفهوم را در سازمان خود پیاده سازی کنید. قبل از استقرار CRM (سی آر ام) با پاسخ به چند پرسش زیر می توانید مشخص کنید که بهترین نرم افزار CRM متناسب با نیازهای شما کدام است.
مشتریان حقیقی یا حقوقی : مشتریان شما بیشتر افراد حقیقی هستند یا سازمان ها تجاری؟
فرایند تصمیم گیری :مشتریان بالقوه شما با یکبار تماس خرید خود را انجام می دهند و یا لازم است چندین جلسه و تماس برای تصمیم گیری آنها به انجام خرید برگزار شود؟
گستردگی ارتباطات : در ضمن فرایند فروش نیازمند تعامل با افراد زیادی از یک سازمان واحد هستید؟
سرنخ های فروش : تماس اولیه ی شما با سرنخ های فروشتان چگونه است؟ با تماس تلفنی، ایمیل، رسانه های اجتماعی و یا ترکیبی از همه؟
برای پاسخگویی به سوالات فوق و بسیاری دیگر از سوالاتی که باید پیش از انتخاب نرم افزار CRM پاسخ دهید، بهتر است با مدیران ارشد سازمان مشورت کرده و همچنین نیازمندی های افرادی که بصورت مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند را جمع آوری نمایید. اینگونه پیش از مراجعه به شرکت های فروش نرم افزار CRM (نرم افزار سی آر ام) متوجه می شوید که سازمان شما به طور کلی به چه قابلیت هایی در طولانی مدت نیاز دارد.
مزایای شما که از نرم افزار CRM آفتاب استفاده می کنید
– راهکارهای جامع نتیجه بخش
– نرم افزار CRM آفتاب تمامی نیازهای بازاریابی، جذب مشتری، نگهداری و حفظ مشتریان و تکمیل فرآیندهای فروش را شامل می شود.
میزان پرداخت خود را انتخاب کنید
شما مجبور به انتخاب امکانات نیستید. مشتریان ما می توانند در طول زمان، سفارش و امکانات نرم افزار را تکمیل کرده و پرداخت مربوط به آن را انجام دهند.
– شخصی سازی آسان
تنها با چند کلیک ساده، نرم افزار CRM آفتاب را با ویژگی های مورد نیاز خود تحویل بگیرید. با تکامل نیازهای کسب وکار خود می توانید امکانات منطبق با آن برای خود داشته باشید.
قیمت بی نظیر
هیچ کدام از نرم افزارهای مشابه به لحاظ کیفیت و قیمت با آفتاب قابل مقایسه نیستند. مشتریان ما امکانات دلخواه خود را با قیمتی مثال زدنی برای خود فراهم می کنند.
پشتیبانی از تمام سیستم های رایج
نرم افزار CRM آفتاب از تمام سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری سازمانی شامل سرورهای فکس و تلفن، و حتی سیستم های ساده شخصی پشتیبانی می کند.
خیلی بیشتر از یکCRM
نرم افزار CRM آفتاب فرصت استفاده از امکانات بسیاری را در ارائه خدمت به مشتری برای شما فراهم می کند. مدیریت فرآیندهای تبلیغات، فروش و دریافت گزارشات منطبق بر نیاز شما، ارمغان تصمیم گیری و انتخاب درست شماست.
بنابراین تامین امنیت نرم افزار های تحت وب از اهمیت ویژه ای برای ما در نرم افزار CRM آفتاب برخوردار است و ما با سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات و تکنولوژی های جدید نرم افزاری و سخت افزاری، دانش به روز دنیا در زمینه امنیت را به نرم افزار آفتاب منتقل نموده ایم.
احتمالا شما نیز موافق هستید که با افرایش تعداد مشتری ها، به خاطر سپردن صحبت های انجام شده با آنها و کارهایی که باید برای هر کدام انجام شود تا نیازهایشان پاسخ داده شود، سخت می شود.
آیا بکارگیری نرم افزار CRM آفتاب (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آفتاب) می تواند این مشکل را حل کند؟
فراموش نکنید که تکنولوژی فقط به شما کمک می کند کارها را بهتر انجام دهید اما به تنهایی مشکلات شما را حل نمی کند.
تحول در فروش
واحد فروش همواره درگیر ایجاد درآمد بیشتر از مشتریان کنونی، نفوذ به بازارهای جدید و حفاظت از حاشیه سود در اقتصاد چالش برانگیز امروز است.
آفتاب با شما همراه می شود تا عملکرد واحد فروش خود را بهبود بخشیده و فرآیندهای فروش خود را بهینه سازید. این کار نه فقط با تعریف استراتژی ها بلکه با تاکتیک های واقعی و کاربردی و فرایندهای کاری استاندارد صورت می گیرد که در نهایت منجر به ایجاد نتایج ملموس برای شما می شود. مشاوره CRM آفتاب تنها ارائه چند گزارش نیست، آفتاب از تعیین و اجرای استراتژی CRM و در اجرای راهکارها تا رسیدن به نتایج همراه شماست.
بهینه سازی فرآیندهای فروش (Sales Operations Optimization)
تهیه و طراحی فرآیند فروش بر اساس استراتژی CRM
بهره وری و اثربخشی فروش
متدولوژی های فروش
مدیریت استعدادها و نقاط تمایز نیروهای فروش
برنامه ریزی کانال های فروش غیر مستقیم
فروش راهکار
برنامه ریزی و پیش بینی فروش
مدیریت قیف فروش Opportunity management
مدیریت و برنامه ریزی برای حسابها Account management & planning
مدیریت سرنخ های فروش (Lead management)
مدیریت کانال های بازاریابی و ارزیابی میزان اثربخشی هرکدام
مدیریت کمپین های تبیغاتی و محاسبه نرخ بازگشت سرمایه کمپین
مدیریت شرکای تجاری (Partner relationship management)
ایجاد شبکه ای موثر از شرکای تجاری
مدیریت فعالیت و میزان فروش شرکای تجاری
نتایج تحول در فروش
با ایجاد رابطه مستحکم و قوی تر با مشتریان، باعث شوید که مشتریان محصولات بیشتری را از شما خریداری کنند. و سهم بیشتری از سبد محصول مشتری داشته باشید.
به خوبی رفتار مشتریان را پیش بینی کرده و بتوانید به صورت فعالانه پیشنهادهای فروش مناسب به مشتریان ارائه کنید.
هزینه جذب مشتریان جدید کاهش یافته و در نتیجه سودآوری شما افزایش پیدا می کند.
با ایجاد تجربه خرید دلچسب برای مشتریان شانس خود را برای معرفی شدن از طریق مشتریان قدیمی افزاش دهید.
افزایش بهره وری نیروهای سازمان از طریق فرایندهای فروش موثر و تکنولوژی هایی که باعث بهبود و سرعت بخشیدن به انجام کارها می شوند.
توانمندی سازی فروشندگان برای قانع کردن مشتریان بالقوه و افزایش مهارت های فروش.
مشتریان راضی بسازید و کاری کنید که به شما وفادار شوند و درنهایت به مشتریان فعلی فروش بیشتری داشته باشید. (Cross Selling)
چطور این کار را انجام می دهیم:
شناسایی نارسایی ها و نقاط قابل بهبود
مشخص می کنیم در چه قسمت هایی نارسایی فرایندی و تکنولوژیکی وجود دارد و با تحلیل صنعت مربوطه و مقایسه و الگو برداری از رقبا و با استفاده از بهترین تجربیات انجام شده (BEST PRACTICE) بهترین راهکار را می یابیم.
تحلیل تجاری
بیشتر پروژه ها بدون آن که از دیدگاه تجاری تحلیل شوند، شروع می شوند. به این معنا که در ابتدا مشخص نمی شود انجام آن پروژه (برای مثال راه اندازی نرم افزار سی آر ام) چه اهدافی را دنبال می کند و در نهایت هزینه و منفعت آن چیست. در حالیکه باید در زمان شروع، اهدافی که باید به آن ها دست یابیم را تعیین و افراد کلیدی و تاثیر گذار را مشخص و هزینه و منفعت انجام را مشخص نماییم.
تهیه نقشه راه و پروپوزال پروژه تحول در فروش
خروجی مشاوره سی آر ام آفتاب که با همکاری ما و شما حاصل خواهد شد، مشاهده نتایج بهبود با عملیاتی نمودن راهکارهای بهبود در کنار هم خواهد بود.
به گزارش gartner(Customer Relationship Management Software, Worldwide, 2012) بازار جهانی Crm سه برابر بیشتر از دیگر بازارهای نرم افزاری در حال رشد است.کسب و کار هایی که سالانه مبلغ ۱۸ میلیارد دلار صرف پیاده سازی crm های خود می کنند حتما بازگشت سرمایه بالایی از این نرم افزار دارند. در استفاده از این نرم افزار قدرتمند نشانه هایی است که اگر به آنها پی ببرید، به سرعت متوجه بازگشت سرمایه (ROI) بالای آن خواهید شد. در تحقیقات اخیری که در مورد شرکت های موفق در این زمینه صورت گرفته کشف کرده اند که اگر شرکتی در این زمینه موفق عمل کند، بازگشت سرمایه آن به ازای هر ۱دلار ، ۵.۶۰ دلار خواهد بود. همچنین اگر شرکت ها با استفاده از crm در بخش های کلیدی خود بهره وری کارمندان را بهبود ببخشند فروش آن ها تا ۱۵% افزایش پیدا خواهد کرد.
سرنخ یا lead در مفاهیم بازاریابی و CRM به مشتریان بالقوه کسب و کارها گفته می شود، به عنوان مثلا وقتی شما در یک نمایشگاه شرکت می کنید، افرادی که فرم های اطلاعاتی شما را در نمایشگاه پر می کنند به عنوان سرنخ های کسب و کار شما محسوب می گردند و یا شخصی که از طریق موتورهای جستجو شما را پیدا کرده و در خبرنامه شما عضو می شود یا کسانی که از تبلیغات که شما انجام داده اید به شما زنگ می زنند و شما اطلاعات آنها را ثبت می کنید.
اصولا کسب و کارهای در مسیر رشد و موفقیت قرار می گیرند که موتور تولید سرنخ آنها به خوبی کار کند، چرا که منبع اصلی تغذیه کارمندان فروش سرنخ های تولید شده در کسب و کار می باشد. وقتی که بخش فروش کسب وکار با مذاکره با یک سرنخ به این نتیجه می رسد که احتمال خرید سرنخ وجود دارد و یا پیش فاکتور برای او صادر می کند، سرنخ به یک فرصت برای کسب و کار تبدیل می شود
وقتی که بخش فروش کسب وکار با مذاکره با یک سرنخ به این نتیجه می رسد که احتمال خرید سرنخ وجود دارد و یا پیش فاکتور برای او صادر می کند، سرنخ به یک فرصت برای کسب و کار تبدیل می شود. فرصت ها اشخاص یا سازمان هایی هستند که احتمال فروش و تبدیل آنها به مشتری بالاست. یکی از وظایف اصلی CRM نظم بخشیدن به فرایندهایی در کسب و کار می باشد که فرصت ها را به مشتری تبدیل کند و در صورت عدم تبدیل دلایل عدم تبدیل را مشخص کند در این مرحله مدیریت ارتباطات با مشتری، قیمت، کیفیت، پوشش کامل نیازمندی مشتری و پارامترهای مختلف دیگر در مورد محصولات یا خدمات کسب و کار می تواند درصد تغییر سرنخ به فرصت را افزایش یا کاهش دهد
هر جایی که شما برای جذب سرنخ هزینه می کنید یک منبع تبلیغاتی در CRM می باشد، نمایشگاه ها، تبلیغات اینترنتی ، پخش تراکت، بازاریابی حضوری و …. با ثبت اطلاعات و هزینه های منابع تبلیغاتی در CRM شما می توانید یک تحلیل درست از اثر بخشی این منابع تبلیغاتی و برگشت سرمایه آنها در کسب و کار خود داشته باشید و در طول زمان منابع تبلیغاتی موثرتر و با برگشت سرمایه بیشتر را برای کسب وکار خود انتخاب نمایید.
Ccrm یا customer-centric crm یعنی crm مشتری محور. نوعی از crm است که بیشتر بر ترجیحان و علایق مشتریان متمرکز است نه قدرت نفوذ و یا بزرگ و کوچک بودن یک مشتری. این یکی از شاخه های مدیریت ارتباط با مشتری از نوع سنتی می باشد که شانس بیشتری را برای بهبود روابط در روش نوین نیز به ما می دهد. Ccrm به مشتری کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرد و سودهی بیشتری داشته باشد. با ایحاد روابط بیشتر با مشتری، تعامل فردی با او و بهبود سرویس دهی، بر ارزش کار شرکت و اهمیتی که شما به مشتری می دهید می افزاید و شما را محبوب تر از قبل خواهد کرد.
خیر. Crm یعنی مدیریت ارتباط با مشتری. در این نرم افزار هیچ نوع محاسبات تخصصی صورت نمی گیرید و بیشتر با ثبت وقایع و روند فعالیت ها سرو کار دارد. در مجموع نرم افزار crm به شما این امکان را می دهد که در هر نقطه جغرافیایی که باشید بتوانید عملکرد کسب و کار خود و فعالیت های کارمندان و مشتریان خود را تحت کنترل و نظارت داشته باشید.
در حقیقت نرم افزارهای CRM در فرایند تبدیل سرنخ به مشتری عملیات خود را انجام می دهند و حسابداری پس از تبدیل شدن به مشتری قرار می گیرد
هر نوع فعالیتی که حول خدمات و محصولات ارائه شده شرکت شما باشد، به نوعی یک deal در crm یا معامله نامیده می شود. Deal ها ممکن است انواع مختلفی داشته باشند، معامله های ثبت شده، معامله های قطعی شده ، معامله هایی که تکلیفشان معلوم نیست (معامله های جاری) و یا معامله های از دست رفته. هر کارمند فروش بر اساس نوع صحبتی که با مشتری دارد می تواند از این انواع deal یکی را برای او ثبت کند.
ما معتقدیم پس از ۱ ماه که شما بصورت رایگان فرصت بررسی و استفاده از CRM آفتاب را دارید، به نیازمندی های خود در حوزه CRM کاملا احاطه پیدا می کنید درصورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر و یا برگزاری جلسه داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.
تجربه استقرار نرم افزار CRM آفتاب در تعداد زیادی از شرکت ها با کسب و کارهای متفاوت، به ما ثابت کرده است که این زمان می تواند خیلی متفاوت باشد و به شرایط مختلفی مانند پیچیدگی فرآیندهای مشتری و میزان جدیت مدیران بستگی دارد . بطور معمول و متوسط راه اندازی و آموزش کاربران ۱ ماه زمان نیاز دارد
ما معتقدیم پس از ۱ ماه که شما بصورت رایگان فرصت بررسی و استفاده از CRM آفتاب را دارید، به نیازمندی های خود در حوزه CRM کاملا احاطه پیدا می کنید . البته اگر تصمیم شما همکاری با تیم استقرار نرم افزار CRM آفتاب باشد، کارشناسان ما در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. لیست مقایسه پکیج ها را نیز می توانید مشاهده کنید.
کاربر گرامی از طریق فرم روبرو می توانید سوال خود را از ما بپرسید و همکاران ما در اسرع وقت پاسخ گوی شما خواهند بود.