یکی از قابلیت های نرم افزار CRM آفتاب ، ارتباط با بانک های اطلاعاتی سایر سیستم ها می باشد که به مشتری هایتان این امکان را می دهید با ارسال پیامک ، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نماید . این اطلاعات می توان به صورت دستی در نرم افزار CRM آفتاب وارد شده باشد یا نرم افزار CRM آفتاب با اتصال به بانک اطلاعات سیستم های مختلف این اطلاعات را استخراج کرده و به مشتری ارسال نماید.
مثلا برای آگهی از مانده حساب یا جهت شناسایی کالا مخاطبین شما می توانند شماره کالا را به سامانه crm ارسال نمایند و سیستم پس از دریافت پیامک اطلاعات را از دیتابیس متصل شده به crm استخراج کرده و طبق قالب تعریف شده جواب را به مشتری ارسال نماید.
در صورت نیاز به ارسال جواب ثابت به مخاطبین به سادگی می توان این تنظیمات را انجام داد که مثلا با ارسال عدد ۱ اطلاعات و آدرس شرکت یا سازمان ارسال شود.
با تنظیم بخش گردش کار می توانید کارهای پیگیری مربوط به دریافت پیامک را به صورت اتوماتیک انجام داده و با دریافت پیامک و ارسال همزمان پاسخ پیامک گردش کاری برای پیامک دریافتی ایجاد شده و کاربران به صورت منظم به کارها رسیدگی نمایند.